Anne Bonnevie Lund

Anne Bonnevie Lund er dosent i pedagogikk og nestleder i forskningsgruppa ProfILU Profesjonsutvikling i lærerutdanningen. Hun har jobbet med undervisning i pedagogikk for allmenn-/grunnskolelærerstudenter/ tospråklige lærere i ca. 20 år. Før dette har hun selv jobbet som lærer på de fleste trinn i grunnskolen i mange år. Hennes akademiske interesse har spesielt vært knyttet til skolens håndtering av det etniske mangfoldet. Forskningen dekker samiske og nasjonale minoriteters skolesituasjon og tospråklige lærers situasjon i skolen. I tillegg har hun hatt flere studier der hun har sett på utforskende læring og bruk av digitale verktøy innenfor naturfagundervisningen både innenfor lærerutdanningen og i skolen. De senere årene har hun også forsket på lærerstudenters profesjons- og identitetsutvikling.

Titler i salg

Område og fag

Type

Språk/Målform

  • På vei mot læreryrket: Studentaktiv læring via transformative prosesser av Anne Bonnevie Lund, Alexander Gamst Page og Anna Järnerot (Open Access)

    På vei mot læreryrket: Studentaktiv læring via transformative prosesser

    Anna Järnerot, Anne Bonnevie Lund og Alexander Gamst Page (red.)
    Bokmål2024
    ISBN 9788202780968
    Open AccessAkademisk
  • På vei mot læreryrket: Studentaktiv læring via transformative prosesser av Anne Bonnevie Lund, Alexander Gamst Page og Anna Järnerot (Heftet)

    På vei mot læreryrket: Studentaktiv læring via transformative prosesser

    Anna Järnerot, Anne Bonnevie Lund og Alexander Gamst Page (red.)
    Bokmål2024
    ISBN 9788202826666
    HeftetAkademisk
    359,–
    Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
  • Studenten skal bli lærer av Anne Bonnevie Lund og Audhild Løhre (Heftet)

    Studenten skal bli lærer

    Kunnskap, identitet og profesjonsutviklingAudhild Løhre og Anne Bonnevie Lund (red.)
    Bokmål2020
    ISBN 9788202675912
    HeftetAkademisk
    249,–
    Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
  • Studenten skal bli lærer av Anne Bonnevie Lund og Audhild Løhre (Open Access)

    Studenten skal bli lærer

    Kunnskap, identitet og profesjonsutviklingAudhild Løhre og Anne Bonnevie Lund (red.)
    Bokmål2020
    ISBN 9788202652371
    Open AccessAkademisk